Felix og meg

Fortell om deg selv og dine dyr

Felix og meg

Innlegg Synne Søndag, 07. Mars 2010 20:10

Hei!

Nå har jeg endelig fått ilder i hus! Etter måneder med lesing og forberedelser, var jeg så heldig å få lov å overta Felix som er fra Galaxy oppdrett.

Felix er snart 5 år gammel og er en herlig liten krabat! Han har bodd her litt over to uker og det ser ut til at han trives godt. Han er i buret sitt når jeg er på jobb og går ellers løs i leiligheten. Når han er våken er han både høyt og lavt og det er veldig mye moro med han. Jeg har forsøkt flere ganger å ta stillbilder av han, men når jeg legger meg ned på gulvet for å få bedre bilder, kommer han løpende bort for å se hva jeg har i hendene. Derfor har jeg funnet ut at det er lettere med video. Jeg har det mye moro med han og ler mye av alt det rare han finner på.
Første natten sov han lite, siden han var på nytt sted og da ble det lite søvn på oss begge. Men nå ser det ut til at han er blitt tryggere og sover mye. Det ser ut til at det beste han liker er å sove i sofaen på et teppe når jeg sitter og klør på han. Da sovner han fort :)
Ellers har vi vært ute og gått litt turer, men det er nok litt kaldt, for det tar ikke lang tid før han prøver å komme opp i fanget og vil inn i varmen.
Jeg heter Synnøve (Synne er forkortelsen jeg har brukt i mange år) og er 26 år. Bor alene (med Felix) i en leilighet på Sinsen. Mitt/vårt lille paradis :) Jeg visste at det var moro med ilder, men trodde ikke det skulle bli så mange latteranfall og kos. Så det er en stor og gledelig overraskelse :)

Jeg syns dette er et kjempebra forum med blandt annet mye informasjon, råd og tips til oss nye ildereiere. Så tusen takk til alle som engasjerer seg i forumet.

Det var litt om oss :)
Synne

Re: Felix og meg

Innlegg mirell Mandag, 08. Mars 2010 21:45

Velkommen :D Høres ut som en herlig ildergutt du har fått deg!
Estina aka Fillifjonka
«En nasjons storhet og moralske fremskritt kan måles etter hvordan dyrene behandles» Gandhi
mirell

Innlegg Marianne Mandag, 08. Mars 2010 21:48

Velkommen hit :D
Marianne, Amaro, Maya, Teasel, Kurai og MJ
Bilde
Marianne

Innlegg sitrus Mandag, 08. Mars 2010 21:55

hei, og velkommen hit.

Godt å lese at dere trives i hverandres selskap :)
Bilde
sitrus

Innlegg Infinity`s Tirsdag, 09. Mars 2010 22:42

Heisann og velkommen hit :D
2 bein: Monica
vi med fire bein:Baloo,Pippin(uk),Lucky,Angel(Uk),Lasse,Bagera,Lomax(Uk),Mia,Schantie,og Calida.
Bilde
Brukerens avatar
Infinity`s

Innlegg TinaD Onsdag, 10. Mars 2010 08:31

Hei på deg Synne :-)

Koselig med intro. Felix er en flott gutt og kjemien mellom dere var vel igrunn på plass ved første "date" ;)

Bare det blir litt grønt ute nå så tauer vi med oss flere små pelspølser og tar søndagskaffen sammen med deg og Felix i Thorshovdalen :-)

PS! husk å sjekk almanakken, det er plass i bilene lørdag den 20/3 om du vil være med til Drammen og se hvordan en ilderutstilling fungerer ;-) I tillegg til masse vakre dyr å hilse på er det salg av ildermat, leker, sengetøy osv.

Klem til dere begge fra "tante" -Tina
Schabo, Schira, Ilderheimens Ludvig, FB's Schunk, Galaxy's Aqua, Eeast of Edens Hercules, FB's Punky, Barn av Bierkaaker's Silas, Galaxy's Dark Passion og Galaxy's Ignis
+ feriebarna , Stine Hatlebakk's : Galaxy's Aeris og Galaxy's Amaranth
TinaD

Innlegg ij Onsdag, 10. Mars 2010 19:46

Velkommen. Håper du vil trives på forumet. :D
ij

Innlegg Sølvi Fredag, 12. Mars 2010 16:53

Velkommen til forumet :D Felix er en flott herremann ;)
Bilde
Brukerens avatar
Sølvi

Innlegg cajjolinee Onsdag, 21. April 2010 19:00

velkommen til forumet og grattis med ilder :D
Bilde
Caroline & ilderen Vanja som er Født 17 mai 08!
Brukerens avatar
cajjolinee

Gå til Introduksjon

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest