Ildervalp ønskes av samboere i Hallingdalen

Vi som ønsker ilder.

Ildervalp ønskes av samboere i Hallingdalen

Innlegg Erlend Søndag, 07. Mars 2010 22:19

Hei! Jeg og min samboer har veldig lyst på en ildervalp! Vi bor i en stor leilighet i Flå i Hallingdalen med masse plass for en ilder :D Jeg er nå lærling som dyrepasser i Vassfaret Bjørnepark, i desember var jeg ferdig med 1. del av min dyrepasser utdannelse i Danmark!

Hverken jeg eller min samboer har noen erfaring med ilder eller noen andre mårdyr for den saks skyld, men vi leser og leser slik at vi lærer oss mest mulig om dem innen vi eventuelt skaffer oss en :)
Dessverre så har min samboer allergi mot pelsdyr, men reagerer forskjellig på forskjellige dyr, og hun var helt immun mot min gamle katt! Derfor har vi lyst til å enten besøke noen med ilder eller enda bedre passe en ilder i noen dager for å se om hun reagerer! Hvis noen kunne være behjelpelig på dette punktet hadde vi satt stor pris på det :)

Ellers så mener vi at er skikket til å gi en ilder et meget fint hjem hvor den vil få masse kjærlighet og omsorg!
Så hvis noen vil ta kontakt med oss og hjelpe oss med anskaffelse av vår først ilder så hadde vi blitt veldig glade for det!

Vi har ikke tenkt noe særlig på hvilket kjønn vi vil ha, men vi vil gjerne ha normal fargevariant(eller hva det nå heter ;)) Vi er også villige til å reise et stykke hvis det er det som må til :)

Mvh
Erlend og Marthe
Erlend

Re: Ildervalp ønskes av samboere i Hallingdalen

Innlegg Frøydis Mandag, 08. Mars 2010 08:12

Hei!
Veldig lurt å teste ut om hun reagerer på ilder først ja.
Vet noen reagerer mer på brunstige hanner enn de som er kastrert. Og valpene skal helst ikke kastreres eller steriliserers før de nærmer seg ett år, og da har iallefall hannene kommet i brunst allerede. Noe som kan være greit å ha i bakhodet ;)

Kjenner ikke til noen i Hallingdal som ildere nå, men i Drammen er det flere av oss. Kan gjerne komme innom meg i Drammen hvis du ikke finner noen som bor nærmere.
Ellers har vi en utstilling i Drammen den 20 mars, hvor dere kan møte mange hyggelige ilderfolk. Og din samboer vil nok fort finne ut om hun reagerer da det mest sannsynlig er en 'overkill' av brunstige hanner i lokalet :lol:

Ved kjøp av valp vil jeg råde dere til å kontakte oppdrettere. http://www.ilder.no/lenker.php
Brukerens avatar
Frøydis

Innlegg Erlend Mandag, 08. Mars 2010 15:32

Takk skal du ha Frøydis :)

Er ikke for langt å reise til Drammen for oss :D Så vi får prøve å se om vi får dratt på den ilderutstillinga :) Det høres veldig spennende ut! Hvis ikke vi får til det så hadde det vært kjempe koselig å dra innom deg :D

Frøydis skrev:Hei!
Veldig lurt å teste ut om hun reagerer på ilder først ja.
Vet noen reagerer mer på brunstige hanner enn de som er kastrert. Og valpene skal helst ikke kastreres eller steriliserers før de nærmer seg ett år, og da har iallefall hannene kommet i brunst allerede. Noe som kan være greit å ha i bakhodet ;)

Kjenner ikke til noen i Hallingdal som ildere nå, men i Drammen er det flere av oss. Kan gjerne komme innom meg i Drammen hvis du ikke finner noen som bor nærmere.
Ellers har vi en utstilling i Drammen den 20 mars, hvor dere kan møte mange hyggelige ilderfolk. Og din samboer vil nok fort finne ut om hun reagerer da det mest sannsynlig er en 'overkill' av brunstige hanner i lokalet :lol:

Ved kjøp av valp vil jeg råde dere til å kontakte oppdrettere. http://www.ilder.no/lenker.php
Erlend

Innlegg hais Mandag, 08. Mars 2010 23:12

Ja, er et ypperlig sted å teste seg på utstillingen ;) hehe! Er det noe spesielt dere lurer på, er det nok bare å synge ut her på forumet. Det er flust av folk som kan svare deg :) Lykke til!

Mvh

Hais Jordhøy
Hais og sin lille Amanemonee!

BildeBildeBilde

Yakamato Kamatsu Kamito Sumatsuki Yani!
Brukerens avatar
hais

Innlegg Marlo Tirsdag, 09. Mars 2010 13:41

Lurt å teste ut dette med allergien først. Det beste hadde vel nesten vært å lånt en ilder i en ukes tid.

Min samboer reagerte ikke på hunden min, men hun er også korthåret (han reagerer mest på pels).
Nå begynner han å merke reaksjoner på ilderen, mest sannsynlig fordi han er i en røyteperiode og hårene flyr rundt her. Heldigvis har jeg en samboer som ikke blir dødssyk, så vi prøver å gjøre det beste ut av det, da ingen av oss er noe interessert i å gi fra oss ilderen igjen (vi har hatt han en måneds tid cirka)
Marlo

Innlegg Erlend Onsdag, 10. Mars 2010 19:24

Tusen takk for alle opplysninger og svar :)

Vi skal nok få testet ut allergien til min samboer :) Får bare krysse fingrene og håpe på det beste :D
Så sant ingen av oss må jobbe så reiser vi nok på den ilderutstillingen i Drammen, det blir nok veldig spennende så vi ser virkelig fram til det!

Og vi vil gjerne prøve å låne en ilder ei uke eller noe uansett, slik at vi får testet ut allergien i mer vanlige omgivelser :)

Mvh
Erlend
Erlend

Innlegg Lene Onsdag, 10. Mars 2010 22:03

Hvis dere ikke får mulighet til å låne ildere, så er det kanskje en del som donerer ildertepper på utstillingen? :P Brukte tepper av brunstige hanner? :lol:
Cypress -05 :vilt: , Tequila -06 :vilt: , Cynthia -06 :silver: , Zackary -08 :pastell:, Saphira -08 :vilt: , Liam -09 :silver:

Savner dere..
DC :vilt: - Nikita :vilt: - Lucifer :vilt: - Etnies :vilt: - Skyler :silver:
Brukerens avatar
Lene

Innlegg Erlend Fredag, 19. Mars 2010 19:38

Da blir det definitivt tur på oss :D Så vi håper å treffe mange av dere der, og se mange flotte ildere :) Vi gleder oss veldig!!

Mvh
Marthe og Erlend
Erlend

Innlegg Lene Fredag, 19. Mars 2010 22:20

Så bra! :)
Cypress -05 :vilt: , Tequila -06 :vilt: , Cynthia -06 :silver: , Zackary -08 :pastell:, Saphira -08 :vilt: , Liam -09 :silver:

Savner dere..
Brukerens avatar
Lene

Innlegg Erlend Onsdag, 24. Mars 2010 20:22

Jeg og Marthe hadde det helt topp på utstillingen :) Og Marthe fikk testa ut allergien sin, og hun reagerer ikke på ilder :D Heldigvis!!

Det var veldig morsomt å være der, og vi traff mange veldig hyggelig folk, og fikk hilst på noen ildere i sammen slengen :) Så dette er nok noe vi kommer til å gjenta!!

Vi har vært i kontakt med en oppdretter, så det blir definitivt ilder på meg og Marthe :D

Takk på etterskudd for en veldig koselig dag :)

Mvh
Erlend
Erlend

Innlegg Lene Onsdag, 24. Mars 2010 21:30

Så fint at dere koste dere! :D Cypress storkoste seg i fanget til Marthe så det ut som i allefall :D

Savner dere..
Brukerens avatar
Lene

Gå til Ønsker Ilder

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest